عدسی

عدسی آنتی رفلکس

عدسی آنتی رفلکس

عدسی  آنتی رفلکس موضوع این مقاله از سایت فروشگاه اپتیک پاسارگاد ایران بوده و همراه با هم اطلاعات مفیدی را درباره عینک ها و عدسی های آنتی رفلکس خواهیم آموخت؛ برای همه ما بدیهی است که برای مشاهده اجسام به نور نیاز داریم، نوری که از منبعی تابیده شده و به چشم ما منعکس گردد، در این صورت است که ما همه اشیاء را به طور واضح میبینیم.

آشنایی با طرز کار عدسی آنتی رفلکس

اشعه هایی که از سمت مانیتور و یا گوشی برای دیدن به چشم ما برخورد میکنند بسیار مضر و خطرناک هستند، به همین خاطر افرادی که زیاد با کامپیوتر، تلویزیون و گوشی سر و کار دارند بهتر است از عینک های آنتی رفلکس یا عینک های کامپیوتر استفاده نمایند.

چشم ها بعد از مدتی که در معرض این نورها قرار میگیرند حساس شده و این عینک ها کمک میکنند تا بازتاب نور کمتر شده و حساسیت چشم ها برطرف گردد.

آشنایی با طرز کار عدسی آنتی رفلکس

تکنولوژی آنتی رفلکس باعث میشود تا تمامی نور تصاویر از عدسی آنتی رفلکس عبور کرده و بدون اینکه آسیبی به چشم ها برسد، ما تصاویر را کاملا واضح و شفاف ببینیم. درست است که در فرآیند خرید عینک آفتابی بیشتر ضد uv بودن است که ضرورت دارد اما در کنار آن داشتن ویژگی آنتی رفلکس در عینک های آفتابی یک مزیت محسوب شده و به دید بهتر شما کمک خواهد کرد.

پس اگر شما نیز شغلی دارید که با تکنولوژی و کامپیوتر سر و کار دارد حتما باید از یک عینک آنتی رفلکس استفاده نمایید اگر میخواهید چشمانی سالم و بدون مشکل داشته باشید.

مزایای عینک و عدسی آنتی رفلکس

عدسی های آنتی رفلکس به شما دید کاملا شفافی خواهند بخشید و در مواقعی که نور زیاد است محافظ بسیار عالی چشمان شما هستند، همچنین اگر از یک عدسی آنتی رفلکس پلاستیک فشرده استفاده نمایید بسیار ظریف و سبک خواهد بود.

مزایای عینک و عدسی آنتی رفلکس

اگر بخواهیم دیگر مزایای عدسی های آنتی رفلکس را مطرح نماییم باید بگوییم که پوشش آنتی استاتیک این عدسی ها مانع از جذب گرد و غبار شده  و به تمیز ماندن عدسی عینک کمک زیادی میکند. علاوه بر این موارد عینک های آنتی رفلکس با کیفیت، دارای لایه های بیشتری است. این عدسی ها دارای رنگ ها مختلفی مانند سبز، آبی، بنفش و طلایی هستند.

نحوه مراقبت از عدسی های آنتی رفلکس

شما نباید این عدسی ها را با هر محلول و دستمالی پاک نمایید بلکه باید در هنگام خرید عینک محلول مخصوص آن را نیز دریافت نمایید. زیرا بسیاری از مواد تمیز کننده به لنزها آسیب زده و باعث میشوند خیلی زود عدسی ها خراب شود.

هیچ وقت دستمال خشک را روی سطح خشک عینک نکشید زیرا ممکن است دچار خط و خش شود. پس قبل از تمیز کردن سطح عینک را با ماده مخصوص خشک نمایید و سپس با دستمالی کاملا نرم و مخصوص عینک آن را پاک کنید.

نکته: این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که اگر عدسی شما دچار خط و خش شود دیگر نورهای اضافی از بین نخواهند رفت و چشمان شما دچار آسیب میشود. پس بیشتر از عدسی های معمولی باید از آنها مراقبت نمود.

همچنین فراموش نکنید که عدسی های آنتی رفلکس نباید در معرض حرارت بالا قرار گیرند زیرا دچار آسیب خواهند شد. اگر این موارد را به طور کامل رعایت نمایید میتوانید سالها از عینک طبی و آفتابی خود استفاده کرده و همیشه چشمانی سالم داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که هیچ یک از عدسی های آنتی رفلکس را نباید زیر فشار مستقیم آن قرار دهید زیرا پوشش آنها دچار مشکل میشود.

بهترین شیشه برای عدسی های آنتی رفلکس

این موضوع صحت دارد که در هر مدل از عدسی های آنتی رفلکس فرمولی خاص وجود دارد که تولید کنندگان آن از این فرمول استفاده میکنند اما در حالت کلی این عدسی ها از لایه های مختلفی تشکیل میشوند و هرچه تعداد این لایه ها بیشتر باشد شکست نور بیشتر بوده و نور بیشتری خنثی میشود، حتی دیده شده که در بعضی از برندها تعداد این لایه ها به 7 لایه نیز میرسد.

به همین دلیل پزشکان با توجه به سبک زندگی افراد، شغل و میزان دخیل بودن تکنولوژی در زندگی افراد مختلف عینک های آنتی رفلکس متفاوتی پیشنهاد میدهند.

بهترین شیشه برای عدسی های آنتی رفلکس

برای مثال فردی که برنامه نویس کامپیوتر است و زمان زیادی را صرف کار کردن میکند باید از عینک آنتی رفلکس فیلتر نور آبی یا عینک زرد استفاده نماید. به همین دلیل است که گفتیم باید توسط پزشک و یا فرد متخصص این موارد بررسی گردد، با توجه به فرمول به کار رفته در روکش ها، اکثر لنزها روکش آنتی رفلکس یک لایه رسوبی به رنگ سبز یا آبی دارند. اما نگران نباشید این لایه ها به قدری نازک هستند که تاثیر زیادی روی قطر عدسی ها نخواهند گذاشت. حتی در  لنزهای 7 لایه نیز این موضوع احساس نخواهد شد.

چند نکته مهم در مورد عدسی های آنتی رفلکس

عدسی های آنتی رفلکس به طور قابل توجهی فشار چشم را کاهش میدهند و در تمام مدت استفاده چشمان شما در راحتترین حالت ممکن خود قرار دارند، همچنین شما کیفیت دید بسیار بهتری خواهید داشت،  پس شما میتوانید ساعت ها با کامپیوتر کار کنید بدون اینکه خسته شوید.

اما این موضوع را فراموش نکنید که حتی زمانی که از عینک استفاده میکنید باید به چشم ها استراحت داده و بعد از کمی کار از جای خود بلند شده و به نقطه ای دور نگاه کنید.

خرید عدسی آنتی رفلکس

مقاله عدسی آنتی رفلکس به پایان رسید و ما سعی نمودیم شما را در شناخت این نوع از لنزها یاری نماییم. موضوعی که باید به عنوان نکته آخر مطرح کنیم این است که  زمانی که از کامپیوتر و یا گوشی استفاده میکنید به میزان نور دقت نمایید. اگر شدت نور زیاد است حتما آن را تنظیم کرده و از عینک آنتی رفلکس نیز استفاده نمایید.

خرید عدسی آنتی رفلکس

همچنین در حین کار به چشمان خود استراحت داده و نورهای اتاق را طوری تنظیم نمایید که مستقیما به نمایشگر و چشمان شما نتابد. اگر به این نکات توجه نکنید حتما چشمان شما ضعیف شده و دچار سردرد و حالت تهوع نیز خواهید شد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید یک عینک کاملا استاندارد و عالی  و با کیفیت تهیه نمایید.

فروشگاه اپتیک پاسارگاد ایران به عنوان یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز خرید و فروش عینک طبی، عینک آفتابی، لنز طبی و بند عینک شناخته میشود، جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات ما از فروشگاه عینک پاسارگاد دیدن فرمایید.

فروشگاه عینک پاسارگاد

call-to-action

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *